W nowym roku myśl inaczej

By 30 grudnia 2020 22 lutego, 2021 Apple Business Manager, Apple w biznesie, Mac, Nowości Apple, Porady

Think Different – to hasło, które z Apple kojarzymy od lat.  Myślenie w inny sposób jest wartością nie tylko dla samej organizacji, będącej wciąż liderem na rynku, ale przede wszystkim dla użytkowników, którzy – jak sami przyznają – to dzięki produktom i rozwiązaniom tego producenta są bardziej kreatywni i pracują dużo lepiej (badania Jamf)

Praca zdalna już na dobre weszła do kanonu aktywności praktycznie każdej, chcącej dalej się rozwijać firmy w Polsce. Jedne radzą sobie z tym tematem lepiej, drugie gorzej. Przeniesienie środowiska pracy zatrudnionych do ich domów to spore wyzwanie, którego powodzenie w dużej mierze decyduje o stopniu zaangażowania w powierzane obowiązki i poziomie motywacji osób wykonujących określone zadania w organizacji.

Na wagę motywacji

Ważne więc, żeby podczas organizowania pracy zdalnej wybierać dla pracowników urządzenia intuicyjne i funkcjonalne takie jak komputery i telefony od Apple. Ich możliwość synergii sprawia, że osoby korzystające z nich na co dzień mogą maksymalnie skoncentrować się na swojej pracy. Wiele zadań po prostu wykonuje za nie bezpieczny system operacyjny i komunikujący się ze sobą ekosystem nowoczesnych urządzeń.

Efekt? Zadowolony pracodawca i pracownik, a co za tym idzie – mniej przestojów w pracy związanych z awaryjnością sprzętu. Współpraca pomiędzy pracownikami, managerami i klientami przebiega płynnie, a zespół pozostaje zmotywowany oraz maksymalnie produktywny.

Bezcenny wybór

Zakup komputerów Apple dla pracowników w Polsce wciąż jednak nie jest częstą praktyką. Wynika to z wielu funkcjonujących przekonań, a jednym z nich jest wyobrażenie, że taki wybór oznacza większą inwestycję i problem z wdrożeniem środowiska Mac do infrastruktury przedsiębiorstwa.

Fakty jednak mówią inaczej – jeśli weźmiemy bowiem pod uwagę urządzenia o podobnej specyfikacji, np. procesory, ilość pamięci RAM czy szybkie dyski SSD, może okazać się, że cena obu komputerów jest bardzo porównywalna. Przewagą komputerów Mac jest także to, że producent razem ze sprzętem dostarcza szereg technologii wbudowanych w urządzenia, za które dodatkowo nie trzeba płacić.

Kiedy porównamy całkowity koszt utrzymania urządzeń przez 2, 3, a nawet 4 lata, okazuje się, że komputery Mac mogą być nawet tańsze niż komputery z Windows, a po kilku latach nadal utrzymują 20-40% swojej wartości początkowej.

macOS czy Windows?

Ciekawym i przekładającym się na zaangażowanie w pracę rozwiązaniem jest umożliwienie wyboru marki sprzętu samemu pracownikowi. Wtedy on zdecyduje, czy będzie chciał pracować na Windows, czy może jednak wybierze macOS, jeśli na przykład to właśnie z tym systemem dorastał i na nim pracował od dłuższego czasu.

Opcja wyboru zwiększa zaangażowanie, a wraz ze wzrostem jego poziomu obserwuje się lepszą wydajność. Są na to dowody – takiej odpowiedzi udzieliło w ankiecie przeprowadzonej przez Jamf aż 97% respondentów, którzy w pracy korzystają z Maca. Wynika to nie tylko z tego, że ta technologia jest dużo mniej zawodna, ale również z faktu, iż nowe pokolenia wychowały się z produktami Apple. Są do nich przywiązane, używanie ich pozwala im na personalizację, a także pewnego rodzaju wyróżnienie i prestiż. Udostępnienie produktów Apple pracownikom to zatem otwarcie się na te potrzeby, wyjście naprzeciw oczekiwaniom nowej, młodszej kadry. Takie podejście do pracowników pokazuje, że firma maksymalnie koncentruje się na człowieku, a nie na systemie.

Samowystarczalność

Istotnym aspektem podczas użytkowania sprzętu Apple w firmach jest to, że jego właściciel od samego początku jest samodzielny, a urządzenie, które otrzymuje może być gotowe do pracy niemal od razu po jego uruchomieniu.  Pracownik otrzymuje do dyspozycji komputer lub telefon, który jest w stanie sam spersonalizować oraz łatwo i szybko uruchomić.

Nie znaczy to jednak oczywiście, że pracodawca nie ma nad tym kontroli. Dział IT, wykorzystując udostępniane przez Apple rozwiązanie Mobile Device Management, może mieć wygodnie cały ten proces  na oku – od pierwszego wyciągnięcia urządzenia z pudełka i uruchomienia go dla użytkownika aż po pełną konfigurację. Użytkownik przez cały czas jest w stanie rozwiązywać również samodzielnie różne techniczne problemy –minimalizując w ten sposób zaangażowanie administratorów IT i nie tracąc tym samym czasu na oczekiwanie na odpowiedź.

Warto więc dobrze przemyśleć swój wybór stojąc przed decyzją zakupu urządzeń mobilnych do firmy i postawić na innowacyjne rozwiązania. Wraz z urządzeniami od Apple wybieramy większą wydajność i niższą awaryjność. W pakiecie dostajemy też dodatkowo zadowolenie pracowników i udokumentowaną badaniami (2016 Employeer ChoiceProgram Survey) większą kreatywność oraz zaangażowanie.