Wsparcie po starcie. Czyli na co może liczyć firma kupująca sprzęt Apple w Innergo?

By 1 czerwca 2020 10 czerwca, 2020 Apple w biznesie

Decyzja o wybraniu sprzętu Apple została podjęta. Firma przygotowuje się do zakupu i konfiguracji iPhone’ów, komputerów Mac i iPadów. Powinna to zrobić samodzielnie czy skorzystać z pomocy integratora? Warto poważnie rozważyć tę drugą wersję, bo gwarantuje ona wsparcie nie tylko podczas wdrożenia, ale też po nim.

Rola suportu integratora jest nieoceniona, zwłaszcza jeśli przedsiębiorstwo nie miało wcześniej do czynienia z urządzeniami Apple, wdraża w tym samym momencie większą liczbę sprzętu lub chce nauczyć się tego, jak wykorzystać wszystkie możliwości oferowane przez producenta. A tych jest przecież naprawdę dużo.

Na co dokładnie mogą liczyć klienci Innergo Systems?

W czasie trwania umowy Innergo oferuje swoim klientom wszechstronne wsparcie. W tym:

  • Pomoc przy dopisaniu już posiadanych urządzeń iOS iPadOS oraz tvOS do Apple Business Managera. Jest to możliwe, jeśli sprzęty te spełniają wymagania, czyli są zdolne do zainstalowania systemu w wersji 11. Eksperci Innergo wspierają w tym zakresie klientów na trzy sposoby.
  1. Sami przeprowadzają ten proces podczas wizyty w firmie klienta.
  2. Dostarczają dokładną instrukcję działania, jeśli klient chce część pracy wykonać samodzielnie.
  3. Prowadzą klienta „za rękę” podczas sesji zdalnej.
  • Pomoc w wygenerowaniu potrzebnych certyfikatów. Certyfikaty generowane są w Apple Business Managerze oraz usłudze APNS (jest to usługa powiadomień w trybie push firmy Apple). Eksperci Innergo prawidłowo skonfigurują także te certyfikaty w rozwiązaniu klasy Mobile Device Management.
  • Pomoc w automatyzacji procesów. Innergo wesprze w stworzeniu automatycznego procesu dostarczania urządzeń do pracowników i ich konfiguracji bez potrzeby wysyłania urządzeń do działu IT.
  • Optymalizacja samoobsługowego sklepu z zasobami firmy. Klienci Innergo otrzymają także pomoc w optymalizacji i przygotowaniu Self Service, czyli firmowego repozytorium zasobów, z którego w każdej chwili może skorzystać pracownik potrzebujący np. nowego programu czy aktualizacji.
  • Pomoc przy integracji. Innergo wesprze firmy w integracji posiadanych już rozwiązań z ABM i MDM, np. z usługami katalogowymi Active Directory, JumpCloud. Pomoże też w ustawieniach sieci potrzebnych do prawidłowego działania usług Apple w sieci firmowej.
  • Bezpośrednie wsparcie użytkownika/pracowników. Specjaliści Innergo mogą – o ile klient wybierze opcję wsparcia serwisu na etapie tworzenia umowy – dodatkowo pomagać pracownikom klienta. W ramach opcji eksperci integratora rozwiązują problemy i odpowiadają na pytania użytkowników, które pojawiają się w codziennej pracy z urządzeniami Apple i systemami MDM.
  • Aktualizacje i wsparcie w zakresie usługi MDM. Jeśli klient zdecyduje się na opcję postawienia usługi MDM na swoich serwerach firmowych, eksperci Innergo pomogą w przypadku wystąpienia problemów z nią. Będą też służyć wsparciem podczas aktualizacji.
  • Pomoc w rozbudowie środowiska MDM o nowe funkcje. Produkty MDM są cały czas rozwijane. Co kilka miesięcy pojawiają się nowe funkcjonalności, które poszerzają możliwości administracji urządzeniami. Specjaliści Innergo zajmą się wdrożeniem nowych opcji, jeśli nie są one aktywne od razu po aktualizacji konsoli MDM i wymagają rozszerzenia infrastruktury o np. kolejny serwer, na którym będzie zainstalowany potrzebny komponent do działania nowej funkcji.
  • Pomoc w zablokowaniu skradzionego lub zgubionego sprzętu. Innergo pokaże klientowi, jak może zablokować urządzenie w konsoli MDM. Natomiast jeśli klient ma w umowie opcję wsparcia ze strony integratora, to Innergo natychmiast zablokuje taki sprzęt. Wystarczy zadzwonić do ekspertów. Dostarczą oni też wszystkie dane urządzenia, które mogą być potrzebne podczas zgłoszenia kradzieży, np. IMEI, numer seryjny itd.
  • Wsparcie indywidualnych potrzeb. Na etapie tworzenia umowy klient może bardzo dokładnie określić swoje oczekiwania. Jeśli potrzebuje dodatkowych szkoleń, np. dotyczących użytkowania MDM, dodawania nowych urządzeń, wdrażania aktualizacji, eksperci Innergo przeprowadzą je dla niego.
  • Informowanie o istotnych nowościach. Integrator na bieżąco śledzi nowości Apple pojawiające się na rynku. Dzięki temu jego klientów nie ominą żadne ważne aktualizacje czy istotne nowe usługi i funkcjonalności.

Apple to nie tylko nowoczesne i komfortowe narzędzia pracy, ale też szereg dodatkowych usług, które pomagają prowadzić biznes. Dzięki pomocy integratora takiego jak Innergo Systems użytkownicy sprzętu Apple mogą w pełni korzystać z jego możliwości. Są na bieżąco informowani o nowościach oraz mają dostęp do specjalistów, którzy pomagają w przypadku problemów. Warto skorzystać z takiej opcji.